ÕPPIDES LOON ENNAST (ÕLE)

ÕPPIDES LOON ENNAST: õpi- ja toimetulekuoskuste kursuse juhendajate väljaõpe Millest:Kuidas aidata õpilasi oma õppimise eesmärgi leidmisel ja õpimotivatsiooni kujunemisel?Kuidas õpetada õpilasi tõhusamalt (väiksema aja- ja energiakuluga) õppima, leidma uusi õppimisviise ja rohkem vastutama oma õppimise eest?Millised suhtlemis- ja koostööoskused mõjutavad õppimist ja kuidas neid õpilastele õpetada? Õppides loon ennast (ÕLE) on X klassi õpilastele ja kutseõppeasutuste I […]

ÕPPIDES LOON ENNAST (ÕLE) Read More »

Mis on keerulist enesejuhitud õppimises?

Enesejuhitud õppimine on see, kui inimene ise juhib oma õppimist. Mis seal siis keerulist on ja kas see pole kõigi jaoks loomulik? Küsimustele vastavad juhtivkoolitajad Koidu Tani-Jürisoo ja Ene Kulasalu: Kas ennastjuhtiv ja iseseisev õpe on üks ja seesama? “Ei, päris sünonüümideks me neid pidada ei saa. Iseseisev õppija on õppija, kes täidab juhendaja antud

Mis on keerulist enesejuhitud õppimises? Read More »

Kes on Koidu-Tani Jürisoo?

  “Hoolin haridusest ja inimestest, kes haridusest hoolivad. Minu juhtida on ennekõike organisatsiooni strateegiline arendus tervikuna ja suuremad koostööprojektid. Kuna kõige tähtsam vara ühes organisatsioonis on inimesed, siis pean kõige tähtsamaks just inimeste juhtimist ja kaasamist, mida igapäevases praktikas ikka jätkuvalt õpin ja täiustan. Seega on minu tööks  lisaks tervikpildi maalimisele ka inimeste kaasahaaramine unistamisse,

Kes on Koidu-Tani Jürisoo? Read More »

Kes on ennastjuhtiv õppija ja kuidas teda kujundada?

Kuidas takistustest üle tulla? Lihtne ja kiire vastus on, et sammhaaval. Mida aga siis teha, kui esimest sammu on raske astuda ja tahtest jääb puudu? Võimalik, et ma pole veendunud selles, miks ma takistusest üle tulema peaksin. Tõenäoliselt ma pole kindel, mida tahan ja lisaks võivad minu jaoks olla keerulised ka tunded, mis sellega kõigega

Kes on ennastjuhtiv õppija ja kuidas teda kujundada? Read More »

Lõppes rakendustiimide koolitus

Hoolivalt edasi, Neeme Kool, Järva-Jaani Gümnaasium ja Haljala Kool!   Aprillis lõppes 2. lennu rakendustiimide väljaõpe. Viimases moodulis harjutati heastava nõupidamise läbiviimist. Heastav nõupidamine on üks põhilisi taastava õiguse meetodeid. Selle abil tuuakse korrarikkumise või süüteo tagajärjed väga otsesele ja isiklikule tasandile, kuna nõupidamise käigus kohtuvad kannatanu ja kahjutekitaja, et kuulda ja väljendada oma kogemust ning selle abil jõuda kokkulepeteni edasise suhtes, lisaks on

Lõppes rakendustiimide koolitus Read More »

Hooliva Kooli perre lisandus viisteist uut konsultanti

2023. aasta detsembri alguses lõpetas väljaõppe viisteist uut Hooliva Kooli konsultanti, kes on edaspidi valmis programmiga liitunud koole toetama hooliva koolikultuuri mudeli käivitamisel ja rakendamisel. Koolituse käigus õpiti tundma Hooliva Kooli aluseks olevaid põhimõtteid ja käsitusi ning Hooliva Kooli 3-aastast rakendusmudelit. Samuti käsitleti organisatsiooni muutuste juhtimist erinevatel tasanditel ning arendati oskuseid õpi-, grupi- ja individuaalse

Hooliva Kooli perre lisandus viisteist uut konsultanti Read More »

Refleksioonist

KAS PEEGELDADA VÕI MÕTISKLEDA? Eesti keeles kasutame mitmeid sõnu, kust kipume t-tähe ära jätma nagu näiteks potentsiaal ja aktsepteerima. Aga on ka vastupidiseid näiteid, selliseid võõrsõnu, kuhu kipume t-tähe juurde lisama sinna, kus seda vaja pole nagu anneksioon ja refleksioon.  Miks see nii on, soovitame edasi lugeda Eesti Keele Instituudi lehelt https://keeleabi.eki.ee/?leht=8&id=261 Kahjuks ei ole

Refleksioonist Read More »