Lõppes rakendustiimide koolitus

Hoolivalt edasi, Neeme Kool, Järva-Jaani Gümnaasium ja Haljala Kool!   Aprillis lõppes 2. lennu rakendustiimide väljaõpe. Viimases moodulis harjutati heastava nõupidamise läbiviimist. Heastav nõupidamine on üks põhilisi taastava õiguse meetodeid. Selle abil tuuakse korrarikkumise või süüteo tagajärjed väga otsesele ja isiklikule tasandile, kuna nõupidamise käigus kohtuvad kannatanu ja kahjutekitaja, et kuulda ja väljendada oma kogemust ning selle abil jõuda kokkulepeteni edasise suhtes, lisaks on

Lõppes rakendustiimide koolitus Read More »

Hooliva Kooli perre lisandus viisteist uut konsultanti

2023. aasta detsembri alguses lõpetas väljaõppe viisteist uut Hooliva Kooli konsultanti, kes on edaspidi valmis programmiga liitunud koole toetama hooliva koolikultuuri mudeli käivitamisel ja rakendamisel. Koolituse käigus õpiti tundma Hooliva Kooli aluseks olevaid põhimõtteid ja käsitusi ning Hooliva Kooli 3-aastast rakendusmudelit. Samuti käsitleti organisatsiooni muutuste juhtimist erinevatel tasanditel ning arendati oskuseid õpi-, grupi- ja individuaalse

Hooliva Kooli perre lisandus viisteist uut konsultanti Read More »

Refleksioonist

KAS PEEGELDADA VÕI MÕTISKLEDA? Eesti keeles kasutame mitmeid sõnu, kust kipume t-tähe ära jätma nagu näiteks potentsiaal ja aktsepteerima. Aga on ka vastupidiseid näiteid, selliseid võõrsõnu, kuhu kipume t-tähe juurde lisama sinna, kus seda vaja pole nagu anneksioon ja refleksioon.  Miks see nii on, soovitame edasi lugeda Eesti Keele Instituudi lehelt https://keeleabi.eki.ee/?leht=8&id=261 Kahjuks ei ole

Refleksioonist Read More »

Hooliv Kool – mudel heaolurikka koolikultuuriga keskkonnaks saamisest

Ene Kulasalu Avatud Meele Instituudi koolitaja, vahendaja, superviisor, HK-mudeli üks loojatest 5.klassi tüdruk kõnnib vahetunnis koolikoridoris õpetaja ees. Seal on veel kaasõpilasi ja õpetajaid. On vahetunnimelu. Tüdruk viskab kommipaberi käest põrandale. Õpetaja kiirustab talle järele, käsib valjuhäälselt selle üles võtta ja prügikasti viia, mida tüdruk ka teeb. Õpetaja järgneb talle, käsib sama paberi uuesti välja

Hooliv Kool – mudel heaolurikka koolikultuuriga keskkonnaks saamisest Read More »

AMI novembrikuu infokiri – taastava õiguse kuu

Selleks, et konfliktid ja arusaamatused leiaksid rahumeelse lahenduse ning suhted jääksid terveks, tuleb protsessi teadlikult juhtida. Need teadmised ja oskused võiksid igal koolimeeskonna liikmel tagataskus olla, nt 5-astmeline konfliktivahenduse mudel. Seekord on meie fookuses taastav õigus. Taastava õiguse mõtteviis ja taastavad praktikad on tuttavad juba paljudele noorte valdkonnas töötavatele spetsialistidele, kuid koolidesse metoodika laialdaselt veel jõudnud ei

AMI novembrikuu infokiri – taastava õiguse kuu Read More »

AMI juht Koidu Tani-Jürisoo jagas mõtteid Saaremaa ennetuskonverentsi Riskiredel 2023 korraldajatega

Koidu Tani-Jürisoo, Avatud Meele Instituudi juht Milles teie töö seisneb? Milliste noortega AMI enim kokku puutub? Puutume kõige rohkem otseselt noorte ja noorte täiskasvanutega kokku oma programmis STEP. Noored, kes meie juurde saabuvad, on õigusrikkumise taustaga, tulevad kas vanglast, kriminaalhoolduselt, prokuröri või politsei vahendusel. Järjest enam noori on leidnud info ise, tulevad sõbra või näiteks

AMI juht Koidu Tani-Jürisoo jagas mõtteid Saaremaa ennetuskonverentsi Riskiredel 2023 korraldajatega Read More »

Taastavast õigusest Hooliva Koolini

Oskuste õpetamisest ja Taastavast õigusest Hooliva Koolini – Tartu Hansa Kooli kogemusest Kui kõnnid sirgel, siledal teel, ei saa enda ega teiste kohta teada, mida kogeb inimene, kes komistab, kukub või kaotab julguse tõusta, et oma rajal edasi liikuda. Kogemuste pagas kasvab kogedes, oskusi juurde õppides. Kooliellu on sisse kirjutatud katsetamine, harjutamine, õnnestumine, ebaõnnestumine, uue

Taastavast õigusest Hooliva Koolini Read More »