Hindame õppijat

Omanäolise Kooli Arenduskeskuse juht ja koolitaja Koidu Tani-Jürisoo Kui ma õppisin ise koolilapsena muusikat, siis olin alati väga teadlik sellest, mis mul veel üldse välja ei tule ja oskasin ennast hästi teiste, parematega võrrelda. Kuid kahjuks ei saanud ma kunagi aru sellest, milles ma juba tugev olen ning enda isiklikud eesmärgid arengu osas puudusid. Tänaseks olen sellest välja […]

Hindame õppijat Read More »

Sootundlik arengukeskkond

SA Omanäolise Kooli Arenduskeskus alustab koostöös Sotsiaalministeeriumiga projekti „SOOTUNDLIKU ARENGUKESKKONNA LOOMINE KODUS JA KOOLIS“ läbiviimist. Kui Eestis teha juttu võrdõiguslikkusest, siis tõuseb kujutlusse tihti irooniline ja stereotüüpne ettekujutus sellest, kuidas me nüüd jälle kõik ühesuguseks saama hakkame. Kuid kui edasi mõelda, mida see võrdõiguslikkus õige tähendab või tähendama peaks, siis jõuame välja igaühe individuaalsuse austamiseni

Sootundlik arengukeskkond Read More »

Konfliktilahenduse kiirkursus

Mis on konflikt ja kuidas seda vahendada?  Ene Kulasalu, OK Arenduskeskuse tellimuskoolituste juht selgitab, millal on vajalik konflikti vahendada ja kuidas seda teha. Konflikt on inimeste omavahelises suhtes mittemõistmise tagajärjel tekkinud emotsionaalse pinge suurenemine, mille tõttu suureneb oht teisele halvasti öelda või kasvõi füüsiliselt haiget teha. Rõhk on siin kahel sõnal „suureneb oht“. Konflikt tekib

Konfliktilahenduse kiirkursus Read More »

ALGAS NOORTEPROGRAMMI JUHENDAJATE VÄLJAÕPPE VÄLJATÖÖTAMINE

ALGAS NOORTEPROGRAMMI JUHENDAJATE VÄLJAÕPPE VÄLJATÖÖTAMINE Projekti „Noorte sotsiaalne toimetulek koostöövõrgustiku ja motivatsiooniprogrammi toel“ raames töötatakse välja motivatsiooni- ja sotsiaalsete oskuste programm vanglast vabanenud noortele. Meie kogemus samalaadsete programmide väljatöötamises ja nende rakendamise superviseerimises näitab, et programmide rakendumise üheks tähtsamaks teguriks on juhendaja oskused ja baashoiakud ning programmi aluseks olevate käsitluste mõistmine laiemalt. LOE LÄHEMALT: Uuringud

ALGAS NOORTEPROGRAMMI JUHENDAJATE VÄLJAÕPPE VÄLJATÖÖTAMINE Read More »

AMI sai haridusauhinna Harri

See pole konn ega kala, vaid AMI sai haridusauhinna Harri, kes on ennast meie kontoris mõnusasti sisse seadnud. Avatud Meele Instituut tänab kõiki oma sõpru ja toetajaid ning avaldab sel puhul väikese intervjuu Noored Kooli 3. lennu lõpetajatega. * Harri on haridusuuendaja, kes armastab õppimist. Ta on julge ja hooliv ning usub muutuste võimalikkusesse. Harrid meisterdav

AMI sai haridusauhinna Harri Read More »

supervisioon

Maalinäitus AMI-s

Meil on hea meel teatada, et meie ruume ehivad nüüd kaunid tantsijad, lilled ning õrn suvehõng. Avasime Tiia Järvpõllu maalinäituse AMI ruumides Tartus. Need maalid oleks just nagu kunstniku poolt sinna spetsiaalselt loodud. Mõnus jõulumeeleolu on garanteeritud. Mis teeb kogu asja aga veel erilisemaks, on see, et Tiia on jalaga maalija – oma puude tõttu kasutab maalimiseks ainult oma jalga.

Maalinäitus AMI-s Read More »

Lapsed, teie ajud ei tööta!

Lapsed, teie ajud ei tööta! Nüüd on selge ka põhjus, miks see nii on, ja miks õppimine koolis sageli nõnda vaevaliselt käib. Neuroteadlased on ajupilte uurides leidnud mehhanismi, mis näitab, et stress ja ärevus takistavad normaalset õppimist. [fusion_builder_container hundred_percent=\”yes\” overflow=\”visible\”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=\”1_1\” background_position=\”left top\” background_color=\”\” border_size=\”\” border_color=\”\” border_style=\”solid\” spacing=\”yes\” background_image=\”\” background_repeat=\”no-repeat\” padding=\”\” margin_top=\”0px\” margin_bottom=\”0px\” class=\”\” id=\”\”

Lapsed, teie ajud ei tööta! Read More »

Lõppes psühhodraama grupijuhi väljaõpe

Lõppes meie kolleegide ja Psühhodraama Instituudi õppejõudude Koidu Tani-Jürisoo ja Ene Kulasalu juhendatud psühhodraama grupijuhi väljaõpe. Väljaõpe algas 2008.aastal ja kestis kokku 6 ja pool aastat. Grupi 1 põhiõppejõududest algusaastatel oli ka Ruuda Palmquist. 10.-12. oktoobril toimus Tartus psühhodraama grupijuhtide (Psychodrama leader-i taseme) eksam. Eksamitulle astujad viisid lisaks lõputöö kirjutamisele ja esitlemisele igaüks läbi tervikliku

Lõppes psühhodraama grupijuhi väljaõpe Read More »

MOTIVATSIOONI- JA SOTSIAALSETE OSKUSTE PROGRAMM vanglast vabanevatele kriminaalhooldusel olevatele noortel

MOTIVATSIOONI- JA SOTSIAALSETE OSKUSTE PROGRAMM vanglast vabanevatele kriminaalhooldusel olevatele noortele   SA OK Arenduskeskus töötab projekti „Noorte sotsiaalne toimetulek koostöövõrgustiku ja motivatsiooniprogrammi toel“ raames välja noorteprogrammi vanglast vabanenud noortele. Programmi loomise mõte tekkis sellest, et enamusel vanglast vabanenud noortel on psühhiaatrilised diagnoosid (erinevad psüühika- ja käitumishäired, stressrektsioonid ja kohanemishäired, hüperkineetilised häired, depressioon, millele lisanduvad veel

MOTIVATSIOONI- JA SOTSIAALSETE OSKUSTE PROGRAMM vanglast vabanevatele kriminaalhooldusel olevatele noortel Read More »