Projekti “Kogukonnavõrgustikud noorte riskikäitumise vähendamiseks” tutvustus
Projekti rahastab Eesti-Šveitsi koostööprogrammi Vabaühenduste Fond ja Kodanikuühiskonna Sihtkapital.
Projekti „Kogukonnavõrgustikud noorte riskikäitumise vähendamiseks“ otsene kasusaaja on potentsiaalne riskikäitumisega laps, kellele turvalise arengukeskkonna tagamiseks on tervikteenus loodud. Kaasatud piirkondade koolides õpib sellel õppeaastal 2281 õpilast, kes saavad kasu teenuse rakendamisest ning nende ümber oleva võrgustiku liimete pädevuse kasvust.
Kaudne kasusaaja on kogukond tervikuna. Projekti tulemusena kasvab kooli kui kogukonna hoidja ja keskuse suutlikkus kogukonda (eelkõige lapsevanemaid) oma tegevustesse kaasata. See suurendab sidususe tunnet tervikuna, mis loob võimalusi ka muuks kogukondlikuks aktiivsuseks. Suureneb kogukonna turvatunne, kuna väheneb noorte riskikäitumine.
Õnnelik ja terviklik kogukond saab algusse õnnelikust, kõrge eneseväärtustundega kogukonnaliikmest ning kogukonna tervisliku arengu ja toimetuleku seisukohalt on oluline iga liikme ja iga pere toimetulek ja rahulolu. Tutvu aluseks oleva Urie Bronfenbrenneri teoreetilise arengupsühholoogilise mudeliga siin.
Praegu teoksil:
– Kodulehe täiustamine ja materjalide väljatöötamine
– Väljaande „Võrgustikutöö“ toimetamine ja kujundamine
– Hooliva Kogukonna mudeli reklaammaterjalide väljatöötamine, vormistamine ja kujundamine
– Lisaks tegeleme veel Hooliva Kogukonna üleriigilise meediakava koostamisega ja
– Hooliva Kogukonna teenuse disainiga (bränding, visuaalse identiteedi loomine jm.)
Algamas on:
- Nelja kooli juhtrühma koolitus (2 moodulit) „Võrgustikutöö ja ennetustöö võimalused riskikäitumise vähendamiseks“ (august 2014)
- Sotsiaal-, noorsoo- ja haridusvaldkonna spetsialistide koolitus „Võrgustiku käivitamine“ 2 (september 2014). Vaata koolituskutset.
- Võru linna ja Antsla valla koolis ülekoolilised infopäevad (august 2014)
- Riskikäitumise ennetusmeetmete koolitusprogramm õpetajatele ja tugispetsialistidele (oktoober 2014)
Meie “Hooliva Kogukonna” mudel mitmefaasilisest muutuste protsessist
Tervikteenuste teostamise mudel Võru linna ja Antsla valla baasil
Lapsekeskne kogukonnavõrgustik
Protsessi kulg erinevate sihtrühmadega:
1. sihtrühm: kohalik omavalitsus
2. sihtrühm: kool (ja lasteaed)
On toimunud Võru Kesklinna Kooli ja Antsla Gümnaasiumi ennetus- ja sekkumismeetmete kaardistamine ja analüüs
3. riskikäitumisega lastega tegelevad KOV spetsialistid
- VÕRGUSTIKUTÖÖ KOOLITUS: Võrgustiku kävitamine
- VÄLJAÕPE “Tugimeetmete ja sotsiaalsete oskuste alane väljaõpe”
- MEESKONNATÖÖ SUPERVISIOON ja KOVISIOONI VÄLJAÕPE
- INDIVIDUAALSUPERVISIOONID
- KOOLITUS “Lapse arengu toetamine”
4. perekonna tasand
- VÕRGUSTIKUTÖÖ KOOLITUS: Võrgustiku kävitamine
- VÄLJAÕPE “Tugimeetmete ja sotsiaalsete oskuste alane väljaõpe”
- MEESKONNATÖÖ SUPERVISIOON ja KOVISIOONI VÄLJAÕPE
- VANEMATE TEMAATILISED KOGEMUSKLUBID (programmi ja materjalide väljatöötamine; kohalike juhendajate väljaõpetamine; kogemusklubide esialgne läbiviimine või juhendajate superviseerimine)
- TEMAATILISED VANEMATEÕHTUD KOOLIS ja muud vanemate kaasamise vormid
- PEREKOOL (T.Gordoni efektiivsustreening)