11.mail 2013 lõpetas OK Arenduskeskuse rühmanõustajate väljaõppe 1.taseme esimene lend, kes on õppinud 3 aastat Avatud Meele Instituudi koolitajate-superviisorite Ene Kulasalu, Ene Velströmi ja Koidu Tani-Jürisoo käe all läbi viima humanistlikku nõustatavakeskset grupiviisilist nõustamist. Rühmanõustaja väljaõppele on eelnenud kursused individuaalnõustaja põhioskuste omandamiseks ning praktiline töö õpetajate nõustamisel.
Oma oskuste jagamiseks ja õppimise 1 etapi lõpetamise tähistamiseks toimusid 3-l päeval põnevad tegevuslikud rühmanõustamise töötoad. 1.lennu lõpetajad on: Mari-Mall Feldschmidt, Diana Joassoone, Kai Kitsing, Malle Saks, Svetlana Belova, Natali Happonen, Tatjana Kodas, Maire Küppar, Liina Norit, Tatjana Ojavere, Anna Sele, Anu-Lei Vinkel. Palju õnne!
Küsisime paar küsimust asjaosalistelt.
Mari-Mall Feldschmidt, tasemetunnistuse nr.1 värske omanik:
Kuidas on väljaõpe mõjutanud sinu arengut?
Nõustamisoskus ei ole miski, mis on “selge, olemas, ära õpitud”. Nõustajana olen pidevas arengus ehk pidev õppija. Nõustajate väljaõpe on andnud eelkõige teadlikkust iseendast, kindlust oma tegemistes.
Mida hakkad nüüd edasi tegema?
Usun nõustamise mõjusse ning seepärast jätkan oma valitud teel õpetajate nõustajana. Loodan, et nõustamine saab õpetajate hulgas aina loomulikumaks enesearenduse osaks ning arusaam nõustamise olemusest ning selle toimest ajapikku suureneb.
Ene Velström, OK nõustamis- ja supervisioonikeskuse juht:
Millised on edasised plaanid?
Asume ette valmistama rühmanõustajate teise taseme väljaõpet, samal ajal teeme värskelt lõpetanud rühmanõustajate kirjalikele töödele ja töötubadele mõeldes järeldused, milliseid jätkukoolitusi oleks vaja pakkuda, et nõustajate arengut toetada. Samuti kogub järjest tuure OK Supervisiooni – ja Nõustamiskeskus, mõtleme juba koostööle värskete lõpetajatega, et koostöiselt nõustamise arengusse panustada.
Usume, et Omanäolise Kooli Arenduskeskus on rühmanõustajate väljaõppega andnud märkimisväärse panuse Eesti haridusnõustamissüsteemi arengusse tervikuna. Oleme olnud nõustamissüsteemi loomise alguses ning jätkame heameelega tööd selle edendamiseks kõigil tasanditel, sest peame nõustamist väärtuslikuks õpetaja professionaalse arengu osaks.