ÕLE ÕPETAJATE LOOD II

Kes on meie ÕLE õpetajad ja kuidas neil läheb? Anni Kingsepp lõpetas augustis ÕLE (Õppides loon ennast) juhendajate väljaõppe ning õpetab valikkursust Hiiumaa Gümnaasiumis. Miks peaks õpilastele õpioskusi õpetama? Peab õpetama kohustuslikus korras ja kohe sügisel, kui on uus/värske 10. klass. Siis nad veel ei tea, kuidas meie koolis asjad on; nad on väga motiveeritud […]

ÕLE ÕPETAJATE LOOD II Read More »

ÕLE ÕPETAJATE LOOD I

Enesejuhtimine, õpi- ja koostööoskused – see on hindamatu varandus, mille noor inimene võib koolist kaasa saada. Augustis lõpetas järjekordne energiast pakatav ja õpihimuline lend meie ÕLE (Õppides loon ennast) kursuse juhendajaid. Kuidas meie juhendajatel läheb ning milline on olnud ÕLE teekond esimese grupiga? Kristel Einaste-Lukk (Rocca al Mare Kool) Eelmisel sügisel alustasime koos kolleegi Cattre

ÕLE ÕPETAJATE LOOD I Read More »

LASTE VAIMSE TERVISE HOIDMINE PEALE DISTANTSÕPET

Vaimse tervise eksperdid ütlevad, et peale koolide taasavamist on oluline prioritiseerida mängulisust ja suhete teadlikku ülesehitamist, et hoida laste vaimset tervist ja tagada uuesti kooliga kohanemine võimalikult sujuvalt. Kuidas mõjutas eriolukord ning sunnitud eemalolek sõpradest (õpi)laste vaimset tervist ning suhete loomise võimekust? Mille pärast on vaja pöörata tähelepanu koostöisele õppimisele ning kuidas seda tervislikult ja

LASTE VAIMSE TERVISE HOIDMINE PEALE DISTANTSÕPET Read More »

STEP-PROGRAMM JAGAB OMA NELJANDA SÜNNIPÄEVA PUHUL KINGITUSI

STEP-programm jagab oma neljanda sünnipäeva puhul kingitusi ja aitab õigusrikkumise taustaga noortel leida endale töö.   Erilise olukorra puhul kutsume noori, ettevõtjaid, toetajaid, mentoreid ja kogu ühiskonda üles, et sünnipäeva puhul omavahel jagada võimalusi, teadmisi, maksusoodustusi, koolitusi, töökohti jms.   Ettevõtjad saavad anda STEP-ile märku oma soovist kinkida noortele võimalus näitamaks oma tugevaid külgi uuel

STEP-PROGRAMM JAGAB OMA NELJANDA SÜNNIPÄEVA PUHUL KINGITUSI Read More »

KUIDAS SAAME TEID PARIMAL VIISIL TOETADA?

Kriisiolukorras on piisav tugi õigel ajal väga olulise väärtusega. Maailm meie ümber on täna hoopis midagi muud, kui paar nädalat tagasi. Meie koolitajad, superviisorid ja nõustajad annavad parima, et teie jaoks olemas olla. Meie poolt pakutavaid teenuseid on võimalik tellida ka virtuaalsena. Senised kogemused on näidanud, et need lahendused toimivad praeguses olukorras väga efektiivselt. Kui

KUIDAS SAAME TEID PARIMAL VIISIL TOETADA? Read More »

KUIDAS KODUS PÜSIDES TASAKAAL SÄILITADA?

TUNNISTA, ET OLUKORD ON KEERULINE Iga ootamatu või pingeline muutus inimese elus on kriis. Tunnistagem, et ühiskonnas valitseb praegu suur ebastabiilsus ja teadmatus. Kriis väljendub inimese elus kindlate etappidena. Esimeses, šoki- ja eitamise etapis me ei usu, et midagi sellist on juhtunud, võime olla väliselt rahulikud, kuid sisimas on tegu tunnete kaosega: nõutusest ja rahutusest

KUIDAS KODUS PÜSIDES TASAKAAL SÄILITADA? Read More »

KUIDAS TULLA TOIME KODUKOOLIS?

Mu oma töö on ripakil, laps ülesandeid tehtud ei jõua. Minu süda valutab, et me oleme saamatud ja kool ei suuda kuidagi mulle õpetada, kuidas peaks olema võimalik kõik ülesanded õigeaegselt kodukoolis ära teha. Jah, minu laps ei ole geenius, kes kohe lennult kõike haaraks. Ka ei taha ta üksi enda toas koduõppes õppida, ta

KUIDAS TULLA TOIME KODUKOOLIS? Read More »

PSÜHHOLOOGILINE KRIIS JA KUIDAS SELLEST VÄLJUDA

Iga ootamatu või pingeline muutus inimese elus on tema jaoks kriis. Tunnistagem, et ühiskonnas valitseb praegu väga suur ebastabiilsus ja teadmatus. Psühholoogiline kriis väljendub inimese elus kindlate etappidena. Ehk aitab teadlikkus nendest etappidest meid kriisiolukorras navigeerimisel. Märkamine, mõistmine ja hoolimine on olulisim, mis saame üksteisele pakkuda. ŠOKK JA EITUS Esimeses, šoki- ja eitamise etapis me

PSÜHHOLOOGILINE KRIIS JA KUIDAS SELLEST VÄLJUDA Read More »

Photo by Nick Abrams on Unsplash

KUIDAS JUHINA KRIISIOLUKORRAS TOIME TULLA?

Kuidas juhina kriisiolukorras toime tulla, enda meeskonna jaoks parimal viisil olemas olla ning säilitada koostöö ja head suhted, on kokku võtnud Avatud Meele Instituudi juht, koolitaja ja superviisor Koidu Tani-Jürisoo. On mõned asjad, mis aitavad keerulisel ajal üksteist hoida ja ühiselt edasi liikuda. RÄÄGI INIMESTEGA Kriisiolukorras on juhil väga palju ootamatuid ja olulise tähtsusega ülesandeid

KUIDAS JUHINA KRIISIOLUKORRAS TOIME TULLA? Read More »

Koostöö lapsevanemaga – võimalik või võimatu?

Koidu Tani-Jürisoo Avatud Meele Instituudi juht ja koolitaja Oleme Avatud Meele Instituudis aastatepikku õpetajate ja lapsevanemate suhete teemadega tegelnud. Kuna õpetaja on (heal juhul väljaõppe läbinud) professionaal, siis oodatakse temalt muidugi teadmist ja oskust, kuidas keerulises olukorras hakkama saada. Et mõista õpetajate ja teiste spetsialistide suhet lapsevanematega, tuleb õppida mõistma lapsevanema ja lapse vahelist suhet. Enamik

Koostöö lapsevanemaga – võimalik või võimatu? Read More »