ON PÕHJUST TÄHISTADA!

11.mail 2013 lõpetas OK Arenduskeskuse rühmanõustajate väljaõppe 1.taseme esimene lend, kes on õppinud 3 aastat Avatud Meele Instituudi koolitajate-superviisorite Ene Kulasalu, Ene Velströmi ja Koidu Tani-Jürisoo käe all läbi viima humanistlikku nõustatavakeskset grupiviisilist nõustamist. Rühmanõustaja väljaõppele on eelnenud kursused individuaalnõustaja põhioskuste omandamiseks ning praktiline töö õpetajate nõustamisel. Oma oskuste jagamiseks ja õppimise 1 etapi lõpetamise […]

ON PÕHJUST TÄHISTADA! Read More »

Praktiline kursus uue kooliaasta ettevalmistamiseks

Väljakutseid pakkuv õppeaasta on jõudmas lõpule ning on aeg teha kokkuvõtted ja seada eesmärgid uueks õppeaastaks. Selleks, et uuel õppeaastal soodustada nii õpetajate- kui ka õpilastevahelist koostööd, pakub Avatud Meele Instituut koolitust „Kooskõlaline klass: klassi kui grupi kujundamine“. Koolitus aitab leida vastuseid järgmistele küsimustele: – Mida on õpetajal oluline teha kooliaasta alguses, et õppetöö klassis

Praktiline kursus uue kooliaasta ettevalmistamiseks Read More »

Lihtne viis, kuidas edasilükkamist tagasi lükata

Edasilükkamine, (hommendamine, lullilöömine, prokrastinatsioon) on midagi, millega aeg-ajalt tegeleme me kõik. Selle asemel, et ette valmistada homset koosolekut, tunneme järsku vajadust maitseainepurgid lõhna järgi ritta seada, alustades intensiivseimast… Meile olulisest ja pingutust nõudvast tegevusest mitte mõtlemine aitab muidugi ajutiselt maandada ärevust, vähendada igavust või leevendada muid halbu tundeid, mida edasilükatavaga tegelemine meile põhjustada võiks, kuid

Lihtne viis, kuidas edasilükkamist tagasi lükata Read More »

Tasuta lõimitud aine- ja keeleõppe (LAK-õppe) metoodika täienduskoolitus

Lugupeetud õpetaja! Avatud Meele Instituut koostöös MISA-ga kutsub Sind tasuta lõimitud aine- ja keeleõppe (LAK-õppe) metoodika täienduskoolitustele, mis algab juba 2013. aasta märtsis. KURSUSELE ON OODATUD ÕPETAJAD, KELLEL ON LÄBITUD LAK-ÕPPE ALANE PÕHIKOOLITUS JA KES SOOVIVAD OMA TEADMISI JA OSKUSI TÄIENDADA Koolitus on jätkukoolituseks Teie poolt 2011.aastal läbitud koolitusele „LAK-õppe metoodika. Õppeprotsessi juhtimine ja õpetaja

Tasuta lõimitud aine- ja keeleõppe (LAK-õppe) metoodika täienduskoolitus Read More »

Avatud kursus \”RÕK-ist LÄHTUV HINDAMINE\”

Avatud Meele Instituut kutsub kursusele: RÕK-ist LÄHTUV HINDAMINE Ajal, kus riiklik õppekava toetub õppijakesksele mõtteviisile, on laienenud ka hindamise mõiste. Seoses uute võimaluste ja ootustega on koolides tekkinud palju praktilisi küsimusi. Kuidas ühendada kujundav hindamine kokkuvõtva hindamisega? Mida saame ja peame säilitama kokkuvõtvast hindamisest ja kuidas seda teha parimal viisil. Mille pärast ja kas üldse

Avatud kursus \”RÕK-ist LÄHTUV HINDAMINE\” Read More »

Avatud kursus \”RÕK-ist LÄHTUV HINDAMINE\”

Avatud Meele Instituut kutsub kursusele: RÕK-ist LÄHTUV HINDAMINE Ajal, kus riiklik õppekava toetub õppijakesksele mõtteviisile, on laienenud ka hindamise mõiste. Seoses uute võimaluste ja ootustega on koolides tekkinud palju praktilisi küsimusi. Kuidas ühendada kujundav hindamine kokkuvõtva hindamisega? Mida saame ja peame säilitama kokkuvõtvast hindamisest ja kuidas seda teha parimal viisil. Mille pärast ja kas üldse

Avatud kursus \”RÕK-ist LÄHTUV HINDAMINE\” Read More »

Kuidas luua mõistekaarte ja mõjutada inimesi

Google on hakkama saanud virtuaalse mõistekaardi loomise keskkonnaga  Coggle. See on lihtne ja haarav virtuaalplatvorm, mis võimaldab arvuti abil kergelt luua mõistekaarte. Protsess on vähemalt sama kerge ja intuitiivne kui vana hea pliiatsi ja paberi meetod. Selleks, et luua  Coggle mõistekaarti logige lihtsalt oma Google\’i kontoga sisse ja klikkige \”+\” ikoonil.  Pärast keskse idee kaardile

Kuidas luua mõistekaarte ja mõjutada inimesi Read More »

Kuidas saada klassiruumis küsimustele vastuseid?

Kuidas saada klassiruumis küsimustele vastuseid? Kas teadsite, et keskmiselt on selle vahel, kui õpetaja esitab klassile küsimuse ning selle vahel, kui õpetaja palub kellelgi vastata vaid 1,5 sekundit. Seda pole just palju.Toetudes Mary Budd Rowe poolt läbi viidud uuringule selgub, et kui suurendada seda aega vähemalt kolme sekundini siis: tõuseb vastuste täpsus väheneb \”ma ei

Kuidas saada klassiruumis küsimustele vastuseid? Read More »

TASUTA LAK-ÕPPE METOODIKA JÄTKUKOOLITUS

Avatud Meele Instituut koostöös MISA-ga kutsub TASUTA lõimitud aine- ja keeleõppe (LAK-õppe) metoodika täienduskoolitustele, mis algab juba 2013. aasta märtsis. Koolitus on jätkukursusena mõeldud gümnaasiumiastme õpetajatele, kellel on juba olemas algteadmised LAK-õppest. Koolitus viiakse läbi kolmes grupis Tallinnas, Narvas ja Kohtla-Järvel.   OODATUD ON NII KEELE- KUI AINEÕPETAJAD LAK-õppes aitavad keeleõpetajad kaasa aineteadmise loomisele ja

TASUTA LAK-ÕPPE METOODIKA JÄTKUKOOLITUS Read More »

Keskmiste hinnete nakkuslik iseloom

Kui sõber käsib sul pea ahju panna, kas sa paned? Viimased uuringud näitavad, et jah. Hiljuti avaldas veebiajakiri PLOS-1 uuringu, kus selgus, et sõprade keskmised hinded tõusevad või langevad koos. Sotsiaalsete käitumiste nakkuslik iseloom pole iseenesest teadusele võõras – eelnevad uuringud on näidanud, et tegevused nagu suitsetamine, füüsiline treening jms on sõpruskondades nakkusliku iseloomuga –

Keskmiste hinnete nakkuslik iseloom Read More »