“Numbrite küsimus koolis on käesoleval ajal põletavaks päevaküsimuseks tõusnud. Nende kõrvaleheitmine on peaaegu nagu pedagoogilise uuenduse sümboliks saanud, sedavõrd populaarne ja üldine on see nõue.
Kus aga koolireformist juttu, seal puudutatakse tingimata ka numbrite süsteemi varjukülgi koolielus. Leidub isegi koole, kes oma uuenduspüüete karakteri-seerimiseks numbrite puudumise alla kriipsutavad. Küsimus on seda silmas pidades ka neile tähtis, mispärast tarvilikuks peame tema juures põhjalikumalt viibida, asja poolt ja vastu rääkivad arvamused läbikaalumisele võtta, et otsusetegemine kergem oleks.”
– Peeter Põld “Kasvatus ja Haridus”, 1918
Kliki linkidel, et lugeda lähemalt kujundava hindamise kohta:
Kujundava hindamise teoreetilised probleemid ja neist tulenevad rakenduslikud järeldused – Aaro Toomela
Hindamise koolikorralduslikud lahendused: õpilase käitumise (sh hoolsuse) hindamine ja kujundav hindamine – Maria Jürimäe ja Anita Kärner