| AVALEHELE | TEOKSIL | VÄLJAANNE | LUGEMIST | HOOLIV KOGUKOND | IN ENGLISH |
PEAMISED TEGEVUSED, MIS ON SENI PROJEKTI RAAMES LÄBI VIIDUD
November 2015 – märts 2016
– 31. märtsil toimus projekti kokkuvõttev infoseminar, mille käigus tutvustasime kahte projekti käigus välja töötatud programmi, millest üks on suunatud õpetajale ja keskendub sootundliku õpikeskkonna loomisele ning teine on mõeldud lapsevanematele ja toetab sootundliku kasvukeskkonna loomist. Samuti andsime ülevaate mõlema programmi koolitajate väljaõppest ja muudest projektiga seotud tegevustest.
– 30. märtsil toimus projektimeeskonna ja kaasatud ekspertide ja projektipartnerite esindajate lõppseminar, kus tehti kokkuvõtted toimunud projektitegevuste tulemustest, eesmärkide saavutamisest ja osapoolte panusest. Samuti tehti ettepanekud projektitegevuste jätkamiseks pärast projekti lõppu.
– 03. detsembril toimus Tõrva Gümnaasiumis avalik sotsiodraama, mille käigus said osalised ennast erinevatesse olukordadesse ja rollidesse sisse elada, mängida, tuua avalikult esile isiklikke ja grupi arusaamu. Erinevaid rolle läbi mängides uuriti, kuidas parimal moel olla poiste ja tüdrukute kõrval nende suureks kasvamise teel.
– 04.-07. jaanuaril viidi Püha Johannese Koolis läbi sootundliku õppekeskkonna loomise arenguprogramm
– 07.-08. jaanuaril viidi Tõrva Gümnaasiumis läbi sootundliku õppekeskkonna loomise arenguprogrammi 2. moodul
– 02.-03. veeburaril ning 03.-04. märtsil viidi Maarjamaa Hariduskolleegiumis läbi sootundliku õppekeskkonna loomise arenguprogramm
– 17. veebruaril toimus Tartus Revelia korporatsiooni saalis teine avalik sotsiodraama.
– Sootemaatiliste vanemateõhtute programmi läbiviimine üle kogu Eesti
– Sootundliku õppekeskkonna loomise arenguprogrammi täiustamine ja materjalide lõplik vormistamine
– Projekti tagasisidede analüüs ja mõju hindamine
– E-koolitus, mille käigus õpitakse märkama stereotüüpe ja looma võrdseid võimalusi kõigile olenemata soost: https://www.ami.ee/sootundlik-kool-ja-kodu
– Loodi võrguväljaanne “Sootundlik keskkond kodus ja koolis”: https://www.ami.ee/valjaanne-sootundlik-arengukeskkond/
Juuli 2015 – oktoober 2015
– vormistati sootundliku õppekeskkonna loomise arenguprogrammi materjalid
– 24.-25. septembril ning 09.-10. oktoobril 2015 viidi Tartus läbi sootundliku õppekeskkonna loomise arenguprogrammi juhendajate väljaõppe 4. ja 5. moodul
– 22.-23. oktoobril viidi Tõrva Gümnaasiumis läbi sootundliku õppekeskkonna loomise arenguprogrammi 1. moodul
– 9.-10. septembril ja 2. oktoobril viidi Tallinnas läbi sootundliku kasvatuse vanemateprogrammide juhendajate väljaõppeprogrammi 2.-4. päev
Märts 2015 – juuni 2015
– töötati välja sootundliku õppekeskkonna loomise arenguprogramm üldhariduskoolidele
– töötati välja sootundliku kasvatuse koolitusprogramm lapsevanematele
– töötati välja lapsevanemate sootundliku kasvatuse koolitusprogrammi juhendajate väljaõpe
– 28.-30. juunil 2015 viidi Prangli Rahvamajas läbi 3-päevane sugude temaatikat ja võrdseid võimalusi käsitlev koolitussupervisioon, et omandada uuringutele tuginevaid teadmisi ja toetavaid uskumusi soolisest tasakaalust, võrdõiguslikkust edendavatest meetmetest ning vahetada sellealaseid kogemusi.
– 4. juunil viidi Tallinnas läbi sootundliku kasvatuse vanemateprogrammide juhendajate väljaõppeprogrammi 1. päev
– 8.-9. mail ning 18.-19. juunil 2015 viidi Tartus läbi sootundliku õppekeskkonna loomise arenguprogrammi juhendajate väljaõppe 2. ja 3. moodul
Detsember 2014 – veebruar 2015
– toimusid mitmed kohtumised projektimeeskonna ja valdkondlike ekspertide vahel, et jagada omavahel kogemusi, vahetada eksperthinnanguid ning panna alus uudsete ja toimivate programmide väljatöötamisele
– koostati üldhariduskoolide sootundliku õppekeskkonna loomise arenguprogrammi juhendajate väljaõpe ((sisu, metoodika ja õppematerjalid)
– loodi projektiteemaline kodulehe alamleht, et teave projekti vajalikkusest ja võimalustest jõuaks rohkemate inimesteni
– 5. jaanuaril 2015 toimus projekti sissejuhatav infoseminar, kus jagati teavet projekti vajalikkuse, eesmärkide, ja tegevuste kohta
– 19.-20. veebruaril 2015 viidi Tartus läbi sootundliku õppekeskkonna loomise arenguprogrammi juhendajate väljaõppe 1. moodul