Septembris ilmus kauaoodatud ajakiri Kooruke ja Iva. Peateemaks seekord Poiss ja tüdruk koolis. Tutvu teemadega allpool.

Ajakirja saab osta meie büroost Jakobi 36, Tartu. Tellimiseks võtke ühendust tartu(at)ami.ee.

 

KAS POISID JA TÜDRUKUD ON ERINEVAD?

Kas sooprobleemid on tegelikult ka olemas või räägime me sellest ainult sügavamate ühiskondlike probleemide varjamiseks? Kuidas mõjutab erinev kohtlemine poiste ja tüdrukute erinevust? Mida paneb tähele ja arvab poiste ja tüdrukute erinevuste ja soostereotüüpide kohta USA-st pärit teadlane? Intervjuu Samuel R. Mathews’iga Lääne-Florida Ülikoolist tegi Kaia Köster.

POISS ON MEHELE ISAKS

Kumb oli enne, kas muna või kana? sama loogikat jätkates võiks küsida, kas poiss oli enne kui mees või on vastupidi? Artikkel räägib küpse mehelikkuse arhetüüpidest ja näitab, kuidas poisieas loomulikud ebaküpsed isiksuse alged võivad saada varjukülgedeks teel küpse mehelikkuse poole liikumisel. Arutleb Ene Kulasalu.

ISESEISVAKS INIMESEKS KASVAMISEST

Kaas- ehk lähisõltuvus on keerukas psühholoogiliste hoiakute kompleks, mis takistab inimesel elada omaenese täisväärtuslikku elu. Lähisõltuvuse juured on olukordades, kus laps on pidanud toime tulema tema jaoks eluliselt liiga raksete ülesannetega. Kuidas hakkab laps, kes pole saanud olla lapsepõlves nõrk, abitu ja kogeda tingimusteta hoolimist, tegema täiskasvanueas ennast kahjustavaid valikuid? Teema toob lugejani Kene Truve

SOOLISUSE PROBLEEMISTIK EESTI ÜLDHARIDUSKOOLIS

Kuidas vähendada sooga seotud stereotüüpide mõju, et aidata poistel ja tüdrukutel koolis oma terviklikku potentsiaali paremini rakendada? Gertrud Kasemaa teeb sissevaate Eestis läbiviidud soolisuse uuringutesse ja seob selle oma doktoritöö jaoks tehtud koolikeskkonna vaatlustel kogetuga.

ANIMA JA ANIMUS

Tuleb välja, et iga mehe sees on naine ja iga naise sees mees. Kuidas oma alateadvusega harmooniliselt koos elada, sellest saab sotti C.G. Jungi anima ja animuse käsitluse abiga. Teema toob lugejani Koidu Tani-Jürisoo

POISI JA TÜDRUKU KASVATAMISE ASEMEL

Artiklist saab õpetaja ja lapsevanem mitmeid praktilisi mõtteid sellest, kuidas mitte püüda õpilasi ”kasvatada”, vaid keskenduda selle asemel poisile ja tüdrukule loomulike arenguvõimaluste loomisele. Artikli kirjutamiseks on Ene Kulasalule inspiratsiooni pakkunud tema kogemused tööst poistegruppidega.

MINU KOGEMUSED POISTE ÕPETAMISEST

Igapäevasest koolitööst räägivad õpetajad Age Tamm, Mari-Mall Feldschmidt ja Malle Saks.

PROJEKT POISS JA TÜDRUK KOOLIS

Sügisest sügiseni on kestnud SA Omanäolise Kooli Arenduskeskuse projekt „Poiss ja tüdruk koolis”, mille raames on olnud põnevaid kohtumisi ja palju enesearendamist, aga ka naeru, nalja ja avastusi koolitustel ja sotsiodraamades. Kaasatud on olnud õpetajad, koolijuhid, lapsevanemad ja õpilased. Projekti käigust räägivad projektijuht Ene Velström ning projektis osalenud Tartu- ja Jõgevamaa koolide töötajad.

VÕTA VÕI JÄTA: IMETLEDES INDIVIDUAALSUST

Saada järjest enam iseendaks, uskuda oma unikaalsusesse ja väärtuslikkusesse…

HEA VALIK

Raamatututvustused, mis aitavad mõtestada meie igapäevast kooselu poiste ja tüdrukutega.

VEEBITUHNUR SOOVITAB

Veebituhnur luges seekord lehti, kus head nõu poiste ja tüdrukute kasvatajatele ning proovis rinda erinevate teadusartiklitega.

NUTA VÕI NAERA: SÕNA VÄGI ON SUUREM KUI SÕJAVÄGI

Kuidas võtta – kas räige lugu või igapäevane olukord, kus ühe inimese küpsusest oleneb paljude teiste hilisem eluhoiak.

KUULA

Mida arvavad poistest ja tüdrukutest 5-ja 17-aastased tüdrukud ja poisid?

LUGU

Kord elas kuningas, kel oli kombeks küsida …

KILD

Mererand. Meelisklev pärastlõuna. Rammestav soojus toidab unelmaid…