AMI novembrikuu uudiskiri
November on taastava õiguse kuu. „Taastav õigus koolis on teekond, mis viib üksteise mõistmise ja toetamise kaudu tugevama kogukonna loomise suunas." Novembrikuu uudiskiri avaneb SIIN
November on taastava õiguse kuu. „Taastav õigus koolis on teekond, mis viib üksteise mõistmise ja toetamise kaudu tugevama kogukonna loomise suunas." Novembrikuu uudiskiri avaneb SIIN
Hoolivalt edasi, Neeme Kool, Järva-Jaani Gümnaasium ja Haljala Kool! Aprillis lõppes 2. lennu rakendustiimide väljaõpe. Viimases moodulis harjutati heastava nõupidamise läbiviimist. Heastav nõupidamine on üks põhilisi taastava õiguse meetodeid. Selle abil tuuakse korrarikkumise või süüteo tagajärjed väga otsesele ja isiklikule tasandile, kuna nõupidamise käigus kohtuvad kannatanu ja kahjutekitaja, et kuulda ja väljendada oma kogemust ning selle abil jõuda kokkulepeteni edasise suhtes, lisaks on [...]
Seekordses infokirjas on fookuses: Hooliv Kool (ootame koole 3. lendu!) gümnaasiumi õpi- ja koostööoskuste valikkursus "Õppides Loon Ennast" juhendajate väljaõpe (NB! uued kuupäevad) AMI lugemissoovitus Uudiskiri avaneb SIIN
Märtsikuine uudiskiri on õppimise ja õpioskuste teemaline. Kuidas siis õpetada noortele eluks vajalikke oskuseid? Loodame, et leiad allolevast uudiskirjast selleks inspiratsiooni. Uudiskirja avanemiseks kliki siia peale
2023. aasta detsembri alguses lõpetas väljaõppe viisteist uut Hooliva Kooli konsultanti, kes on edaspidi valmis programmiga liitunud koole toetama hooliva koolikultuuri mudeli käivitamisel ja rakendamisel. Koolituse käigus õpiti tundma Hooliva Kooli aluseks olevaid põhimõtteid ja käsitusi ning Hooliva Kooli 3-aastast rakendusmudelit. Samuti käsitleti organisatsiooni muutuste juhtimist erinevatel tasanditel ning arendati oskuseid õpi-, grupi- ja individuaalse [...]
KAS PEEGELDADA VÕI MÕTISKLEDA? Eesti keeles kasutame mitmeid sõnu, kust kipume t-tähe ära jätma nagu näiteks potentsiaal ja aktsepteerima. Aga on ka vastupidiseid näiteid, selliseid võõrsõnu, kuhu kipume t-tähe juurde lisama sinna, kus seda vaja pole nagu anneksioon ja refleksioon. Miks see nii on, soovitame edasi lugeda Eesti Keele Instituudi lehelt https://keeleabi.eki.ee/?leht=8&id=261 Kahjuks ei ole [...]
Ene Kulasalu Avatud Meele Instituudi koolitaja, vahendaja, superviisor, HK-mudeli üks loojatest 5.klassi tüdruk kõnnib vahetunnis koolikoridoris õpetaja ees. Seal on veel kaasõpilasi ja õpetajaid. On vahetunnimelu. Tüdruk viskab kommipaberi käest põrandale. Õpetaja kiirustab talle järele, käsib valjuhäälselt selle üles võtta ja prügikasti viia, mida tüdruk ka teeb. Õpetaja järgneb talle, käsib sama paberi uuesti välja [...]
Selleks, et konfliktid ja arusaamatused leiaksid rahumeelse lahenduse ning suhted jääksid terveks, tuleb protsessi teadlikult juhtida. Need teadmised ja oskused võiksid igal koolimeeskonna liikmel tagataskus olla, nt 5-astmeline konfliktivahenduse mudel. Seekord on meie fookuses taastav õigus. Taastava õiguse mõtteviis ja taastavad praktikad on tuttavad juba paljudele noorte valdkonnas töötavatele spetsialistidele, kuid koolidesse metoodika laialdaselt veel jõudnud ei [...]