Tervik on midagi enamat kui ainult osade summa.

Praktiline kursus klassiõpetajatele:

KLASSIÕPETAJA – TERVIKLIKULE ÕPPELE ALUSEPANIJA

 

Klassiõpetajal on palju ülesandeid, kuid üks üldine eesmärk: luua toetav ja koostöine õpikeskkond, kus nii õpilased kui õpetaja tunnevad ennast terviklike ja väärtuslike inimestena. Nüüd, kui kogu uus riiklik õppekava toetub õppijakesksele mõtteviisile, on õppimise-õpetamise mõiste laienenud ning õppija arengu toetamiseks lisandunud palju uusi võimalusi. Kindlasti on esimesel uue RÕK-i rakendamise aastal üles kerkinud mitmeid küsimusi:

–    Mida võib õpetaja teha uutmoodi ja mis peab jääma nagu alati?

–    Kuidas muuta õppimist tähenduslikumaks?

–    Kuidas haarata õppimisse last kogu tema terviklikkuses?

–    Kuidas ise õpetajana terveks /tervikuks jääda?

–    Jne

 

SA Omanäolise Kooli Arenduskeskus ja Avatud Meele Instituut kutsuvad üldhariduskoolide klassiõpetajaid ja õppealajuhatajaid osalema praktilisel koolitusel “Klassiõpetaja – terviklikule õppele alusepanija”. Koolitus toimub Euroopa Liidu struktuurfondide toel (rakendusüksus SA Innove) ja osalustasu on 25 eurot inimese kohta. Kursus kestab 8 õppepäeva (kogumaht 80 t, millest auditoorset tööd on 64). Kursused toimuvad 1-1.5 kuu tagant kahes rühmas: üks Tartus ja teine Tallinnas. Koolituste vahepealset aega kasutatakse õpitud oskuste ja teadmiste praktiliseks rakendamiseks igapäevatöös ning ootame osalejalt ka oma väikese õpigrupi käivitamist koolis, et jagada õpitut kolleegidega. Koolitajateks on Koidu Tani-Jürisoo, Kadi Jürimäe ja teised kogemustega praktikud.

 

Koolitusel leiab õpetaja palju kasulikke iseid ja meetodeid vastuseks küsimustele:

–     Mida võib ja saab klassiõpetaja teha selle heaks, et tema klassis valitseks sõbralik ja koostöine õpiõhkkond?

–     Kuidas arendada uue RÕK-i üldpädevusi ja alusväärtusi praktilises koolitegevuses?

–     Kuidas kogeb 7-14. aastane laps oma “mina” ja maailma suhet, selle muutumist ning mil viisil mõjutab see tema õppimist ja käitumist?

–     Milliseid õpilaste individuaalseid eripärasid saab ja tuleb arvestada igapäevases koolitöös?

–     Kuidas saab klassiõpetaja teostada kujundavat hindamist?

 

Koolitused toimuvad teo ja sõna kokkusobivuse printsiibil ehk tehakse seda, millest räägitakse. Õpe on üles ehitatud samu põhimõtteid järgides, mis on sätestatud uutes riiklikes õppekavades. Osalejad kogevad ise tervikliku õppe olemust ja mõju. Igaüks saab koolituse sisu puudutavad materjalid ning kujundab õpimapi oma enesearengu ja tulevase tegevuse toetuseks.

 

Koolitus algab Tartus 13.-15. juunil ja Tallinnas 18.-20. juunil ning jätkub august-november 2012. Osalemise soovist palume teada anda 6. juuniks.

 

Registreerimiseks ja lisainfo saamiseks võtke palun ühendust Avatud Meele Instituudi koordinaatori Marita Taniga e-posti aadressil  või telefonil 7 428 778 . Kiirustage registreerimisega, sest kohtade arv on piiratud!
Kohtumiseni koolitusel!

 

Ester Aunin

Kliendisuhete juht

SA Omanäolise Kooli Arenduskeskus

Avatud Meele Instituut

 

Vaadake ka meie kodulehte www.ami.ee ja külastage meid facebookis www.facebok.com/avatudmeeleinstituut