| AVALEHELE | PROJEKTIST | TEOKSIL | VÕRGUSTIKUTÖÖ VÄLJAANNE | LUGEMIST | HOOLIV KOGUKOND | IN ENGLISH |
HETKEL TEOKSILOLEVAD PROGRAMMID JA TEGEVUSED:
TEOKSIL:
Kõik tegevused on tänaseks lõppenud. Suur tänu kõigile osalejatele ja läbiviijatele.
PEAMISED TEGEVUSED, MIS ON SENI PROJEKTI RAAMES LÄBI VIIDUD
Kõik tegevused on tänaseks lõppenud. Suur tänu kõigile osalejatele ja läbiviijatele.
Projekti käigus viidi läbi koolitussupervisioon, võrgustikutöö koolitussupervisioon, lapsevanemate kaasamise väljaõpe, lapsevanemate temaatilise grupinõustamise juhendajate väljaõpe.
————————-
Lõppenud tegevused:
Sissejuhatav 2- päevane grupisupervisioon vajaduste täpsustamiseks nii Kaagveres kui Tapal (veebruar-märts 2015)
Võrgustikutöö käivitamise ja meeskonnapõhiste tugimeetmete koolitussupervisioonide programm (80 akadeemilist tundi)
Sihtgrupp: õpetajad ja sotsiaalpedagoogid
Koolitussupervisioonide programm (80 akadeemilist tundi)
Sihtgrupp: õpetajad ja sotsiaalpedagoogid
Lapsevanemate kaasamise koolitusprogramm (32 akad.tundi)
Sihtgrupp: õpetajad, sotsiaalpedagoogid ja psühholoogid
Lapsevanemate teemakeskse grupinõustamise väljaõpe (80 akadeemilist tundi)
Sihtgrupp: sotsiaalpedagoogid, psühholoogid jt spetsialistid
—————————–
Projekti tegevused eesmärgi saavutamiseks:
Võrgustikutöö käivitamise ja meeskonnapõhiste tugimeetmete koolitussupervisioonide programm
Sihtgrupp: õpetajad ja sotsiaalpedagoogid
Grupi suurus: 14-18 inimest
Koolitussupervisioonide kestus: 5×2 päeva, 80 akadeemilist tundi
Kaagveres toimunud 2 moodulit, jätk:
III moodul 3.-4.11.2015
IV moodul 24.-25.11.2015
V moodul 10.-11.12.2015
Tapal toimunud 3 moodulit, jätk:
IV moodul 13.-14.10.2015
V moodul 19.-20.11.2015
Põhiteemad:
- Võrgustikutöö käivitamine (võrgustikukorralduse põhialused; sotsiaalökoloogilise kaardistamise meetodid; võrgustiku muutumise ja selle osade koostöö mõju noorte riskikäitumisele; mõjuv sekkumine ja toimivate mõjutusvahendite laiendamine; võrgustikutöö meetodid ja meeskonnapõhised tugimeetmed (ümarlaudade läbiviimine, probleemi omistamine, probleemilahendustehnikad, lahenduste genereerimise tehnikad jm)
- Mõjutamisoskused ja –vahendid; selge suhtlemise alused, koostööoskused;
- Koostöö loomine ja hoidmine noorte mitteformaalse võrgustikuga
- Lapsevanemate ja teiste mitteformaalse võrgustiku liikmete kaasamine teadliku jätkutoe mudelisse
- Psüühika- ja käitumishäiretega noored, nende vajadused ja kriminaalhooldusametnike võimalused nende käitumist ja motivatsiooni suunata
- Ebakohase käitumisega toimetulek, töö konkreetsete juhtumitega
- Noore motivatsioon, motivatsiooni välised regulatsioonid, praktilised võtted ja harjutused selle käivitamiseks
- Stress, läbipõlemine, selle ennetamine ja sellega toimetulek, enesetõhususe suurendamine jätkutoe pakkumisel
Lapsevanemate kaasamise koolitusprogramm
Sihtgrupp: mõlema kooli õpetajate, sotsiaalpedagoogide ja psühholoogide ühisgrupp
Grupi suurus: 24 inimest
Koolituse kestus: 2×2 päeva, 32 akadeemilist tundi
Toimumisaeg: 17.-18. september Tapal, 18.-20.oktoober Kaagveres
Põhiteemad:
- Lapsevanemate kaasamine koostöösse õigust rikkunud alaealise arengu toetamisel ja nende haaramine teadliku jätkutoe mudelisse
- Eakohase vastutuse alused ja alaealise arengu toetamine
- Kooli ja kodu koostöö mõju õpilaste toimetulekule peale erikoolist lahkumist
- Lapsevanem koostööpartnerina, koostöösuhte loomine ja hoidmine
- Koolipoolsete spetsialistide sotsiaalsed oskused usalduse ja heade koostöösuhete hoidjana
- Paindliku tasandikasutuse alused
- Vestlused lapsevanemaga, vestluste liigid, nende struktuur, ettevalmistamine, kavandamine, läbiviimine
- Suhtlemistõkked, nende vähendamine ja vältimine
- Tagasiside andmise oskused: sildistamisest hoidumine, käitumise hinnanguvaba kirjeldamise harjutamine; tagasiside saamise võimalused vanematelt
Lapsevanemate teemakeskse grupinõustamise väljaõpe
Sihtgrupp: mõlema kooli sotsiaalpedagoogide ja psühholoogide ühisgrupp
Grupi suurus: 10-12 inimest
Väljaõppe kestus: 5×2 päeva, 80 akadeemilist tundi
Toimumisaeg:
I moodul 10.-11.09.2015
II moodul 6.-7.10.2015
III moodul 26.-27.11.2015
IV moodul 17.-18.12.2015
V moodul 28.-29.01.2016
Põhiteemad:
Grupijuhtimise olemus ja selle läbiviimise dünaamika
- Vanemate (jt mitteformaalse võrgustiku esindajate) grupinõustamise eesmärgid, eeldused ja vajadused
- Eneserefleksiooni käivitava humanistliku ja dialoogilise grupinõustamise läbiviimise protsessi teoreetilised aluspõhimõtted
- Grupinõustamise protsess, etapid ja erinevad lähenemised selle ülesehitamiseks juhendaja poolt
- Grupinõustamise läbiviimiseks valmistumine (eesmärgistamine, kavandamine, meetodite ja vahendite valimine, juhendaja häälestumine)
- Grupi koostööd mõjutava psühholoogilise dünaamika seaduspärasused ja grupijuhtimise põhioskused selle juhtimisel
- Grupiliikmete ressursi kasutamine grupinõustamisel
- Grupitegevuse tulemuslikkus ja selle mõjutamise viisid
- Tagasiside olemus grupitöös, selle saamise ja andmise võimaldamine
- Grupijuhi tööks vajalikud kompetentsid
Grupinõustamise temaatika ja ülesehitus
- Temaatilise alusprogrammi analüüsimine ja kriitiline hindamine (alusprogrammi näidisteemad: Positiivne vanemlus, Kohase käitumise toetamine, Probleemidega toimetulek, Riskantse käitumisega toimetulek jne)
- Grupinõustamises ja kovisioonis kasutatavad tegevuslikud meetodid
- Grupinõustamise läbiviimise meetodid 3-faasilises mudelis (teemadele häälestavad ja eesmärgistamise harjutused, teemadega töötamise meetodid, refleksiooni käivitavad meetodid, tagasisidemeetodid jm)
- Grupiliikmete omavaheliste suhetega seotud tehnikad sobiva turvalisuse saavutamisel grupis
- Loovad meetodid lapsevanemate jt lähivõrgustiku liikmete eneserefleksiooni ja potentsiaali käivitamiseks
- Probleemilahendusmetoodikad koostööks lapsevanematega
Nõustaja eneseareng
- Eneseteadlikkuse, -regulatsiooni, sotsiaalsete oskuste refleksioon, analüüs ja treening, proaktiivsuse suurendamine
- Empaatia arendamise harjutused
- Isiklike ja tööalaste uskumuste, hoiakute ja vajaduste tasakaalustamine. Töö piiravate ja kasulike uskumustega
- Juhendamiskogemuse supervisioon
- Nõustamine ja kovisioon
- Kovisioonikäivitamise võimalused koolisisese lapsekeskse koostöö tugevdamiseks
- Vanemate grupinõustamise praktiseerimine mitteformaalse võrgustiku liikmetele (lapsevanemad, vanavanemad, sugulased, tugipered, ametlikud eestkostjad; kokku 50 inimest) ja tagasiside